opdendrieberg | literatuurlijst toetsen


opdendrieberg leest zoveel mogelijk alle uitgaven die er verschijnen over (digitaal) toetsen.
De meest interessante worden op deze pagina vermeld.

 

IN BOEKVORM BESCHIKBAAR

  • Berkel, H. van [redactie] (2017) Toetsen in het hoger onderwijs, Houten, Bohn Stafleu Van Loghum. [4e herziene druk]. ISBN: 9789036816786
  • Bijlsma, Allard (2020) Cursusboek Formatief Toetsen,  Ede, opdendrieberg.
    ISBN: 
    9789083008035  | EAN online: 7101122079684
  • Bijlsma, Allard (2019) Cursusboek Quayn - deel I,  Ede, opdendrieberg.
    ISBN: 978-90-830-0800-4 | EAN online: 7101128420312
  • Bijlsma, Allard (2019) Cursusboek Quayn - deel II,  Ede, opdendrieberg.
    ISBN: 9789083008011 | EAN online: 
    7101129375956
  • Bijlsma, Allard (2020) Cursusboek QuaynOffline,  Ede, opdendrieberg.
    ISBN: 9789083008028 
    | EAN online: 7101124866817
  • Clarke, Shirley (2016), Formatieve Assessment, Rotterdam, Bazalt.
    ISBN: 
    9789461182234
  • Hattie, John (2013), Leren zichtbaar maken, Rotterdam, Bazalt.
    ISBN: 978-94-6118-204-3
  • Maréchal, Jannet & Spijkerboer, Lambrecht (2017), Leerlingen aan zetten tot leren | OBIT, Huizen, Pica.
    ISBN: 9789492525116
  • Sluijsmans, D & Joosten, Desirée (2015), Kwaliteit van toetsing onder de loep, Apeldoorn, Maklu.
    ISBN: 9789044132946
  • Sluijsmans, D (2016), Toetsrevolutie in het voortgezet onderwijs, Culemborg, Phronese.
    ISBN: 9789490120207
  • Sluijsmans, D & Segers, Mien (2018), Toetsrevolutie in het hoger onderwijs, Culemborg, Phronese.
    ISBN: 9789490120283
  • Simon Thomas, V. (2016) Telt dit mee?, Ede, opdendrieberg/ Amsterdam, VSTH.
    ISBN: 9789082458404
  • Onbekend (2017), Hoe maak ik goede opdrachten, Teelen, De Wilp.
    ISBN: 978-90-816794-3-5
  • Onbekend (2015), Hoe maak ik goede toetsen, Teelen, De Wilp.
    ISBN: 978-90-816794-2-8

ONLINE BESCHIKBAAR

  • Baas, M. & Zwerver, J. (2014) iBook Digitaal Toetsen. , Saxion Hogeschool.
    klik hier voor website met PDF ]
  • Gruijter, D.N.M. de (2001) Toetsing en toetsanalyse | Rapport 98 - ICLON, Universiteit van Leiden, Leiden. [ klik hier voor PDF ]
  • Penners, M & Kao, M. (2010) Toetsanalyse summatieve toetsing. , HAN, Arnhem en Nijmegen.
    [klik hier voor website ]
  • Wilbrink, B. (1983 | online herziening 2007) Toetsvragen ontwerpen. Handreiking bij het maken van toetsvragen over leerstof. Het Spectrum, Utrecht. [ klik hier voor website ].

LITERATUURLIJST OUDERE UITGAVEN

  • Bender, H. van (2003) Toetsen in het hoger onderwijs, Assen, Van Gorcum.
  • Berkel, H. van (1999) Zicht op toetsen, Assen, Van Gorcum.
  • Bijlsma, A.C.P. (2016) Digitaal toetsen | Quayn, Bodegraven, Instruct.
  • Bijlsma, A.C.P. (2016) Digitaal toetsen | WinToets 5.0, Bodegraven, Instruct.
  • Bijlsma, A.C.P. (2009) Elektronisch toetsen | WinToets 4.0 | Deel I Basisboek, Bodegraven, Instruct.
  • Bijlsma, A.C.P. (2009) Elektronisch toetsen | WinToets 4.0 | Deel II, Bodegraven, Instruct.
  • Bijlsma, A.C.P. (2005) Elektronisch toetsen | WinToets 3.1 PRO | Basisboek, Bodegraven, Instruct.
  • Bijlsma, A.C.P. (2003) Elektronisch toetsen | WinToets 3.0 PRO, Bodegraven, Instruct.
  • Bolhuis, E., Hoeff, A. van der (2013) Onderwijs met ICT, Leren en lesgeven met technologie, Bussum, Coutinho.
  • Dochy, Filio & Nickmans, Goele (2005), Competentiegericht opleiden en toetsen, Utrecht, Lemna.
  • Heijnen, G. en Meeder, S. (1999) Toetsen en ICT in het hoger onderwijs, Utrecht, Stichting Surf.
  • Jaspers, M.B.C. en Heijmen, I.L.H (2005) Toetswijzer competentiegericht begeleiden en beoordelen in het hoger onderwijs, Tilburg, Fontys Hogescholen.
  • Molkenboer, H., Soeting, J., 2004 Toetsontwikkeling in de praktijk: Hoe maak ik goede vragen en toetsen?, Wilp, Teelen.
  • Schuurs, U. (2003) Door de elektronische opgavenbank genomen, Arnhem, Syntax Media.